Geluk Zen voelen

De beste tips die wij ooit van jullie hebben ontvangen

De beste tips die we ooit van jullie hebben ontvangen

Elke week ontvangen we de mooiste reacties. Van handige tips tot persoonlijke verhalen. De beste tips die we ooit van jullie hebben kregen, vind je in dit artikel. 

Mijn relatie met spullen

Dromer: “Dat idee had ik ook altijd, maar als ik kritisch kijk naar mijn boeken zijn er toch exemplaren die ik meerdere keren herlees. Deze lieverds mogen blijven en op de rest gaat een sticker. Heb ik deze alsnog niet herlezen binnen een jaar dan zal dat waarschijnlijk in de toekomst ook niet gebeuren en bij uitzondering kan je er altijd 1 kopen of vragen voor kerst o.i.d.”

4 manieren om het leven minder serieus te nemen

Sjoukje: “Hele inspirerende post! Mijn antwoord: Met mijn kinderen spelen. Dat helpt ook enorm. Nu is er natuurlijk weinig dat zo volwassen is als kinderen hebben, maar gelukkig laten zij vaak zien hoe je dingen minder serieus kunt nemen. Ik vind dus ook weinig meer relaxed dan huisjes lego’en of kleurplaten inkleuren met mijn kinderen.”

Wat je kunt doen om gedachten los te laten

Belle: “Een mooie manier om mijn gedachten los te laten vind ik om me voor te stellen dat ik op een platform sta op een treinstation. Ik kijk naar een trein die het station binnenrijdt, passagiers die uitstappen, nieuwe passagiers die instappen, de trein die weer vertrekt. Een tweede trein komt, blijft even in het station voor de wisseling van passagiers, en rijdt weer verder. Ik sta op het platform en zie de chaos komen en weer vertrekken, zonder zelf in een trein te stappen. Zo zijn ook je gedachten: ze komen binnen, ze blijven even op het station (in je gedachten) en zonder dat je er iets voor hoeft te doen gaan ze ook weer weg, de trein rijdt weer verder.”

Mantra’s voor meer zelfvertrouwen

Irene: “‘Ook deze gevoelens gaan voorbij’ gebruik ik soms. Niet dat het alles oplost maar het geeft toch een soort van rust vind ik. Het gaat voorbij. Morgen is weer een nieuwe dag. En ik hou mezelf vaak voor dat iedereen maar wat aan het doen is. Al is dat soms wel moeilijk om te geloven. Haha. Wat mij wel helpt is om die onzekerheid vaker uit te spreken en door dat te doen, neem ik al een klein stukje er van weg.”

Beter contact maken met je lichaam

Marjan: “Ik concentreer me regelmatig op mijn adem; een paar keer bewust in- en uitademen. Zomaar tussendoor of als eerste hulp bij stress-momentjes: door me dan even te concentreren op mijn adem voel ik de stress weer van me afglijden. Wanneer ik een gesprek voer waar ik me niet helemaal prettig bij voel dan trek ik onbewust mijn schouders omhoog. Door me regelmatig te focussen op mijn schouders, en ze dan weer bewust te laten zakken, probeer ik me steeds weer te ontspannen en open te staan voor mijn gesprekspartner. Me regelmatig bewust zijn van mijn lichaam en de signalen die het me geeft is dus een steeds terugkerend aandachtspunt.”

Zo pak je na je vakantie de draad rustig weer op

Anne: “Super fijn inderdaad! Ik zorg wel altijd dat ik de dag na de vakantie vrijhoud. Al-tijd doe ik dat. Even de tijd om alles op te ruimen, en aan het einde van de dag rustig te genieten van het weer-thuis-zijn (want op vakantie zijn is leuk, maar weer home sweet home zijn, zeker ook!)”

Hoe een doodgewone ochtend bijzonder wordt

Merle: “Als ik al weet dat ik moeilijk op zal gaan staan, hang ik voor mezelf een plakbriefje op wat ik meteen zie als ik mijn ogen open doe. En daar zet ik dan iets op wat leuk is aan die dag, of gewoon een ‘Heb je lekker geslapen?’ is ook al fijn. Het heeft iets magisch ofzo, haha, maar het werkt in ieder geval!”

Iedere dag iets weggooien #1

Helena: “Hier word ik blij van!!! Ik heb twee briefjes op onze koelkast: ‘Today i let go of what no longer serves me’ en een waar ik streepjes zet voor wat ik weg gooi! Wat een fijn gevoel!”

Is het je vrijheid waard? – De beste minimaliseertip

Liset: “Hmm interessante mindset inderdaad! Ik ga wel bewust om met mijn aankopen maar dan vooral op het niveau van (bij kleding): hoeveel wil ik per keer dat ik dit item aan heb spenderen? Ik zit het liefst rond de 1 euro/ keer dragen ratio.”

Wat doe jij om te ‘aarden’?

Mariët: “Voor mij betekent aarden vooral ‘uit mijn hoofd komen’ en inderdaad die wortels in de aarde schieten. Soms heb ik de neiging, zeker als ik het erg druk heb, om heel erg in mijn hoofd te gaan zitten. Dit voel ik letterlijk heel goed alsof al het leven, alle energie in mijn lijf, bovenin zit. Ik zit dan ook vaak met mijn benen opgetrokken en ben helemaal ‘los’ van de aarde voor mijn gevoel. Wat dan ontzettend goed helpt is om letterlijk beide benen op de grond te zetten en te visualiseren dat er wortels schieten en dat de energie vanuit mijn hoofd naar de aarde gaat en dat de aarde energie teruggeeft. Even weer de boel goed verdelen en dat rustpunt zoeken. Ook heel fijn om met je blote voeten op gras, grond of zand te lopen!”

Wat vind jij de beste tip?

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Irene | Tussenmarsenjupiter
    20 februari 2017 at 11:05

    Super goed idee om zo’n post te maken. ’t Is fijn dat ik zo wat tips van anderen kan lezen want ik lees niet altijd alle reacties. En ook dat ik m’n eigen tip nog een keer kan lezen. Haha. Dat durft er soms nog wel eens aan in te schieten 😀

  • Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.